HOSTELCO se celebrarà amb Alimentaria al maig de 2021 consolidant la gran plataforma firal de l’hostaleria

Amb l’objectiu d’aconseguir la màxima participació i mantenir la seva proposta de valor

La propera edició d’Hostelco, el saló líder a Espanya d’Equipament per a Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats i un dels primers d’Europa en la seva especialitat, tindrà lloc del 17 al 20 de maig de 2021 amb el saló Alimentaria, revalidant així l’aposta per una de les majors plataformes internacionals per a la indústria de l’alimentació, la gastronomia i l’equipament hostaler. El saló, organitzat per Fira de Barcelona en col·laboració amb la Federació Espanyola d’Associacions de Fabricants de Maquinària per a Hostaleria, Col·lectivitats i Indústries Afins (FELAC), ha consensuat amb el sector les noves dates, donant resposta a la petició de les principals empreses i associacions amb l’objectiu de celebrar la millor edició possible que contribueixi a la recuperació d’aquesta indústria.

El Comitè Organitzador del saló, compost per les principals associacions i empreses del sector, ha acordat avui les noves dates de l’esdeveniment per tal d’aconseguir la màxima participació, contribuir a la reactivació econòmica del sector, sumar sinergies amb Alimentaria i consolidar una gran plataforma firal que ja en la seva darrera edició conjunta va aplegar al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona 4.500 empreses i 150.000 visitants professionals, un 25% de procedència internacional.

Aquesta decisió compta amb l’aval de la indústria i de les seves principals associacions com ara FELAC; l’Associació de Fabricants Espanyols Exportadors d’Equipament per a Hostaleria i Col·lectivitats, AFEHC; la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics, CEHAT, i l’Institut Tecnològic Hoteler, ITH; la Confederació Empresarial d’Hostaleria d’Espanya, CEHE, o ICEX Espanya Exportació i Inversions, entre d’altres, que consideren les noves dates i l’aliança amb Alimentaria el marc més propici perquè Hostelco es ratifiqui com a l’eina clau per impulsar la competitivitat dels hotels, els restaurants, les col·lectivitats i el foodservice en un context de necessària reactivació econòmica.

El president d’Hostelco i de FELAC, Rafael Olmos, subratlla que l’esdeveniment ajudarà a hotels, restaurants i col·lectivitats a revitalitzar els negocis en un moment especialment complex “en què el saló té per objectiu donar tot el seu suport al sector, aprofitant les sinergies amb l’alimentació i la gastronomia i apostant per les noves tecnologies, la digitalització, la sostenibilitat i les experiències personalitzades. En un període tan difícil volem contribuir a recuperar el ritme de negoci anterior a la pandèmia, tant a nivell nacional com internacional” assegura Olmos.

Per la seva banda, J. Antonio Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, afirma que “al maig de 2021 Hostelco i Alimentaria tornaran a celebrar plegats una gran edició, amb la complicitat del sector, on presentaran tant a la distribució com al canal horeca la oferta més completa i transversal del món de la gastronomia i de l’hospitality. Hostelco contribuirà a reactivar el mercat de l’equipament, les exportacions i a promoure nous models de negoci amb l’objectiu de dinamitzar un sector especialment afectat per la crisi sanitària”.

Suma d’HOSTELCO i Restaurama
Hostelco presentarà una nova distribució de la seva oferta que quedarà connectada directament amb Restaurama (restauració i alimentació fora de la llar) de la fira Alimentaria per facilitar la visita dels professionals del canal horeca. La seva oferta la integren els sectors Fully Equipped, on exposaran empreses d’equipament i maquinària d’hostaleria; Setting, dedicat al parament i servei de taula; Atmosphere, amb articles d’interiorisme, decoració, il·luminació, mobiliari, contract, benestar, higiene i neteja, i Moments, amb productes, equipament i accessoris per a cafè i te, fleca i pastisseria, pizza i gelateria. Per la seva banda, es potenciarà el sector Tech amb serveis tecnològics, adreçats a l’entreteniment i millora de la satisfacció dels clients; i Everywhere, on exposaran firmes de transport, delivery, vending i serveis.

L’esdeveniment comptarà amb el protocol antiCovid que Fira de Barcelona ha elaborat en col·laboració amb la consultora especialitzada en gestió de riscos Aon i l’assessorament de l’Hospital Clínic de Barcelona per tal d’oferir les màximes garanties de seguretat per a treballadors, organitzadors, expositors, visitants i proveïdors.

Nou FHG Fòrum al setembre
Encara que la seva celebració es traslladi al mes de maig de 2021, Hostelco seguirà mantenint el contacte directe amb el sector els propers mesos per abordar els seus reptes futurs, en uns moments especialment complexos. Per això, el 28 i 29 de setembre tindrà lloc el Food & Hospitality, Tourism and Gastronomy Fòrum, FHG Fòrum, al Palau de Congressos del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona que, sota el lema “Repensar el futur”, posarà en valor el paper estratègic de la indústria agroalimentària i la gastronomia, l’hostaleria i el turisme a l’actual situació i debatrà, així mateix, possibles vies cap a la recuperació econòmica.

FHG Fòrum -que tindrà un format híbrid (presencial i virtual)- s’estructurarà en tres grans blocs temàtics: Restauració, Foodservice i Producció agroalimentària; Hosteleria, Col·lectivitats i Turisme; i Retail, Gran Distribució Alimentària i Cadena de Valor, tots ells sectors clau per a l’economia espanyola per la seva contribució al PIB, i àmpliament representats als salons líders Alimentaria, Hostelco i Fòrum Gastronòmic.

Moltes gràcies per al seu interès. Estem treballant per actualitzar els nostres sistemes a les noves dates de celebració al 2021. El sistema estarà operatiu en breu. Recordi que l’entrada comprada amb anterioritat segueix vàlida per a les noves dates de 2021.