Alimentaria & Hostelco i Hostelería de España s’alien per impulsar i reactivar el sector

Les dues entitats signen un conveni per promocionar l’hostaleria i la formació dels seus professionals

Alimentaria & Hostelco, l’esdeveniment líder a Espanya i referent internacional de la indústria de l’alimentació, equipament i maquinària per a restauració, hoteleria i col·lectivitats, i la Confederación Empresarial de Hostelería de España (CEHE) han signat un acord de col·laboració amb l’objectiu de promocionar l’hostaleria, potenciar els intercanvis comercials del canal horeca i contribuir a l’impuls de la formació professional en el sector.

Després d’un any difícil per a un sector especialment castigat per la pandèmia, l’objectiu del conveni subscrit pel director general de Fira de Barcelona, ​​Constantí Serrallonga, i el president d’Hostaleria d’Espanya, José Luis Yzuel, és contribuir a la seva recuperació i reactivació, col·laborant activament en el desenvolupament d’iniciatives centrades en la promoció de l’hostaleria, especialment durant l’esdeveniment que l’any que ve reunirà de nou a tota la indústria en el recinte de Gran Via.

Així, mitjançant aquest acord, Alimentària & Hostelco facilitarà l’ingrés a les seves instal·lacions als estudiants de canal de formació online ‘Campus Hostelería’ de la CEHE, especialitzat en preparar els professionals de l’hostaleria, amb l’objectiu d’augmentar les seves oportunitats d’aprenentatge i networking gràcies al contacte directe amb les empreses líders de canal horeca. Paral·lelament, Hostelería de España afavorirà l’accés a la seva plataforma d’e-commerce ‘Horeca Market’ als expositors i visitants d’Alimentaria & Hostelco interessats en aquest canal d’intercanvi comercial dedicat exclusivament als professionals del sector.

Segons el director d’Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, “amb aquest acord Alimentària & Hostelco i la CEHE sumen sinergies i revaliden la importància de la relació que històricament ha unit les dues entitats”. I afegeix: “Ara més que mai volem estar al costat de el sector i contribuir a la reactivació i dinamització del seu negoci, donant un major impuls a les seves oportunitats comercials, el networking i la formació, eixos bàsics i imprescindibles per a la completa recuperació del mercat”.

Per la seva banda, el president de la CEHE, José Luis Yzuel, afirma que “confiem que el sector pugui estar començant el camí cap a la recuperació, de la qual la celebració d’una nova edició d’Alimentaria & Hostelco és un gran marcador. La reactivació de l’hostaleria ha de passar per la formació i professionalització, així com per la digitalització, elements tots dos que estan emmarcats en l’acord amb la plataforma firal líder del sector”.

Un sector clau per al país
Gràcies a aquest acord, els salons Alimentaria & Hostelco pretenen reforçar encara més els llaços de col·laboració amb la CEHE, l’organització empresarial que representa els restaurants, bars, cafeteries i pubs del país. En 2019, abans de la crisi provocada per la COVID-19, l’hostaleria estava formada a Espanya per més de 300 mil establiments que donaven feina a 1,7 milions de persones i tenien un volum de vendes de 129.341.000 d’euros, amb una aportació del 6,2% al PIB de l’economia espanyola. Específicament, els restaurants, bars, cafeteries i pubs empraven a 1,3 milions de persones i tenien una facturació propera als 98.060 milions d’euros, aportant el 4,7% al PIB nacional. Pel que fa aquestes dades, actualment la caiguda de la facturació està per sobre del 35% i hi ha 175.000 treballadors menys.

Hostelco, organitzat per Fira de Barcelona en col·laboració amb la Federació Espanyola d’Associacions de Fabricants de Maquinària per a Hostaleria, Col·lectivitats i Indústries Afins (FELAC), se celebrarà amb la fira Alimentaria de el 4 a el 7 d’abril de 2022 al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona sumant sinergia amb el saló Restaurama. Els esdeveniments reuniran a més de 4.500 empreses expositores que ocuparan 100.000 m2 de superfície expositiva neta, formant la major plataforma europea de tota la cadena de valor del canal Horeca, de la gastronomia i alimentació. Preparen així mateix nous continguts dirigits a potenciar el seu caràcter empresarial i contribuir a la reactivació dels seus respectius sectors.

Barcelona, ​​15 de setembre de 2021